BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, July 30, 2009

Selagi Ada Rindu

Selagi Ada Bulan Mentari
Selagi Ada Berkasihani
Selagi Ada Bulan Dan Bintang
Selagi Ada Berkasih Sayang
Selagi Ada Ombak Dan Laut
Selagi Hatiku Terpaut
Selagi Ada Turunnya Hujan
Selagi Ada Rahmat Tuhan
Selagi Ada Langit Dan Bumi
Selagi Cintaku Bersemi

Selagi Ada Waktu
Selagi Ada Rindu
Biar Beribu Batu
Ingin Aku Bertemu
Oh Kasih (Oh Kasih)
Damailah (Damailah)
Engkau Disana
Ku Berdoa (Ku Berdoa)
Pada Tuhan (Pada Tuhan)
Agar Kau Bahagia

Lagu & lirik : Pak Long

Monday, July 27, 2009

Aktiviti Hujung Minggu

Assalamualaikum..
Alkisah nak cerita tentang akvititi hujung minggu yang leh tahan jugak laa dengan aktivitinya. Bermula pada jumaat malam kawan opis aku si chino minta tolong aku ngan adi gi cat diding rumah dia, jadi aku ngan adi pun gi la tolong mengecat rumah si chino nie sibbaik sket jaa tu pun si adi dah siapkan separuh dah baru aku sampai. Pastu bestnya bila dah settle mengecat brader chino dengan bermurah hati plak blanja makan kfc..huhu terima kasih laa yaa.

Habis jer aktiviti mengecat, sayang aku datang jemput lepak kat rumah kakaknya. Maklumlah ramai kaum keluarganya datang berkumpul jadi dapat la berkenalan dengan mana yang belum kenal. Lepak berborak sampai awal pagi jugak la pastu baru aku buat gerakan pulang ke cyberjaya.

Awal pagi sabtu plak dalam kul8 lebih aku dan sayang temankan mak gi ke konvek HPA kat tapak MAHA serdang. Mak ada terima anugerah pengurusan jati pada hari tersebut, jadi kita orang yang free apa salahnya datang bagi sokongan. Dalam kul2 lebih kita orang buat gerakan pulang ke seri kembangan sempat la aku rest kejap pastu dalam kul4 lebih baru gi jemput mak pulang.

Pastu malamnya plak ada family dinner kat yunkies hut bangi, along yang open table malam tu..haha terima kasih bebanyak..semoga murah rezeki, nenanti leh open table lagi yaa.. Dah selesai sesi makan².com dalam kul9 lebih jugak la baru buat gerakan pulang.


Thursday, July 23, 2009

Training Kat MMU Melaka

Assalamualaikum..
Pada 21 dan 22hb yang lepas aku ngan beberapa orang lagi bebudak graphic kat opis nie kena hantar gi training " Effective Time Management And Stress Management" kat MMU Melaka. Awalnya pihak HR cyberjaya inform ada kenderaan disediakan untuk semua staff yang gi training nie, skali bila tiba hari kejadian hanya ada sebuah van jer padahal staff cyberjaya yang join training nie ada laa dalam 16 orang. Jadi nak taknak kena ada yang gi naik keta jugak. Jadi aku pun join abg long naik keta gi mmu melaka, sibbaik pihak HR cakap leh claim.

Aku dan kengkawan graphic yang lain memang plan nak lepak kat melaka pun, malaih nak balik kang esok kena datang semula, jadi takda la letih sangat. Ok pada hari pertama training, brader yang bagi training nie iaitu En Khairol Anuar nie memang sempoi, konsep bersantai jer memang relax laa takyah nak off hp kaa apa..kalau ada orang call angkat jer katanya. Penekanan lebih tumpukan kepada aspek stress menagement laa..katanya kalau kita dalam keadaan baik insya'allah kita dapat menguruskan masa dengan sempurna. Banyak jugak laa tip² dan info yang berguna dapat dipraktiskan. Sesi hari pertama tamat dalam kul4.45ptg..jadi leh balik lepak awal sket laa.

Hari kedua training, pepagi lagi dah start ngan tarian poco²..riuh rendah jugak jadinya kat bilik training tu. Pastu diteruskan dengan aktiviti mengenali antara semua staff yang menghadiri training nie. Lepas tu barulah brader khairol nie masuk bab time management dan disudahi dengan sesi soal jawab. Dalam kul5 dah selesai. Keluar jer dari bilik training bas dah menanti, naik bas jer masuk jer highway utara selatan terus menidokan diri jer laa sampai ke Nilai hahaa best jer rasa. Dalam kul6.30 dah selamat sampai ke MMU Cyberjaya.

Harap² pada masa akan datang akan ada lagi training macam nie, dan kalau bleh kena ada pihak atasan jugak yang join training macam nie..barulah dapat mengetahui permasalahan yang berlaku pada orang² bawahan macam kita orang nie hehehe..hilang jap stress aku..kejap jer laa :D

Friday, July 17, 2009

Man Utd Asia Tour 2009

Assalamualaikum..
Alkisah untuk n3 kali nie adalah keterujaan aku mengenai kehadiran team fav aku kat EPL yang datang ke Malaysia..sapa lagi kalau bukan Manchester United. Aku siap beli tiket dari hari pertama promotion untuk dapatkan tiket dan pass training bagi perlawanan pilihan malaysia vs man utd.


Jadi pada petang tadi, aku, sayang, daus dan hamka buat gerakan ke stadium bukit jalil dalam kul3.30ptg. Sampai dalam kul4.30 gitu laa memang leh tahan ramai jugak peminat yang datang menyaksikan sesi training nie. Walaupun hanya tengok sesi training jer..memang nampak laa perbezaan antara persediaan training antara team malaysia ngan team man utd nie. Sebab masuk jer stadium team malaysia dah start training pastu dalam kul 5.40 baru team man utd plak masuk stadium. Jadi dapat laa tengok kelibat player² man utd yang selama nie dapat tengok dari jauh jer hehe..dah puas layan tengok training, dalam kul 6.50 dah buat gerakan pulang.

Esoknya pada hari perlawanan aku, dole, daus dan hamka buat gerakan ke bukit jalil awal sket laa dalam kul3 ptg. Bila sampai area stadium dalam kul4 skali tak leh nak masuk parking plak..semuanya tutup..adoiyaiii memang memacam sumpah seranah laa kluar time tu, kalau tak bagi masuk pun inform laa awal² nie tak..dah la kena hadap jemm tak ingat..skali kena gi parking kat TPM, dah la parking bebayar pastu siap kena jalan kaki lagi 15minit untuk sampai ke staidum huhuh..cabaran betul nak tengok game nie.

Sampai stadium pun dah kul5 lebih sekali masuk stadium untuk tiket 98 penuh tak ingat..huhu apa kess nie..nak tak nak lepak jer laa kat tangga..janji dapat layan game man utd ngan malaysia nie walaupun kurang selesa sket. Esoknya baru dapat tahu ramai yang beli tiket 58 lompat ke tempat duduk tiket 98..patut laaa ramai sesak semacam jaa.

Habis game terpaksa hadap kesesakkan yang terlampau plak untuk keluar dari kawasan stadium. Pastu kita orang terus gi lepak makan².com kat kembangan paradise seri kembangan. dalam kul10 lebih jugak laa baru sampai Cyberjaya. Walaupun rasa letih tapi rasa berbaloi dapat tengok team kegemaran aku beraksi..sibbaik menang hehe kalau tak jadi bahan lagi laa ngan penyokong pihak lawan.

Thursday, July 16, 2009

Friendly Match Antara MMU vs UNITEN

Assalamualaikum..
Salam pagi khamis, pagi nie datang opis dalam keadaan badan yang agak meletihkan, maklum la semalam ada friendly match antara MMU dan UNITEN. Antara game yang diadakan adalah bola sepak, takraw, pingpong dan jugak badminton. Aku macam biasa laa main game takraw. Nie semua untuk persediaan dalam squad projek 2010 haha..Alhamdulillah team kita orang tak menghadapi masalah untuk menyumbang mata untuk team takraw MMU. Semalam habis semua game kat kul11 lebih..memang meletihkan termasuklah game terakhir a.k.a game sesuka antara team no2 MMU melawan team ranking no1 MMU yang sungguh mencabar disebabkan merebut hadiah nasik ayam percuma haha..

Keputusan penuh game lain adalah seperti berikut:


1. Bola sepak - 2 - 1 ( mmu menang )
2. Takraw - 3 menang 1 seri 1 kalah
3. Badminton - 3 menang 2 seri 4 kalah
4. Ping Pong - 3 menang 4 kalah

Keseluruhan game seri, dimana bola & takraw menang dan badminton & ping pong kalah.

Monday, July 13, 2009

Tiada Lagi Project MOE...

Assalamualaikum..
Salam pagi isnin..cuaca kat bumi cyberjaya hari nie cerah + berjerebu. Tadi ketua aku baru jer mesej kat ym inform yang aku tak terlibat secara langsung lagi ngan project moe- addmath, sebabnya nak aku concentrate untuk subject MBA. Syukur alhamdulillah..lega rasanya. Inilah saat yang aku tunggu, maklum jer laa semangat aku untuk buat project nie tinggal berapa percent jerr..memang hilang tak ingat, tapi disebabkan tuntutan kerja terpaksa laa lakukan jugak dengan harapan project nie dapat diselesaikan dengan cepat dan memenuhi kehendak BTP.

Jadi kepada kengkawan yang masih berjuang untuk project nie..aku doakan semoga akan berjaya menyelesaikan project nie sebaik mungkin. Walaupun aku tak suka addmath..tapi aku suka semangat yang ada pada team addmath. Gud luck.

Monday, July 06, 2009

Berita Yang Mengumbirakan..

Salam..
Baru jer masuk opis pagi nie..maka dengan rajinnya check la mail yang leh tahan banyaknya..sekali terushar email dari pihak pengurusan..

Freeze leave application

Salam & Good Day,

Dear All,
I
m sure all of you know that we have a convocation coming soon and some other project as well.Due to shortage manpower and tight schedule, we will freeze any leave application within 20 July 2009 until 10 August 2009.

Please make yourself available and standby if needed.
For any emergency situation or case that you may need to take leave, please inform Ms Rita.Your kind co-operation and understanding is highly appreciated

Bila musim konvo datang lagi..bertambah bz laa kaum kerabat kat opis nie + keja² yang sewaktu dengannya..sibbaik laa lepas 20 julai baru cuti dibekukan..sempat la nak gi layan training man utd dulu hehehe..

Sunday, July 05, 2009

ABSB jiwang mode - Fasa Satu

Salam...
"Bila yang tertulis untukku..Adalah yang terbaik untukmu" syukur alhamdulillah dengan izinNya maka permulaan bagi satu perhubungan. Ianya sangat bererti apabila mendapat restu dari kedua kaum keluarga. Semoga apa yang direncanakan akan dipermudahkan olehNya. Insya'allah kalau tiada sebarang halangan fasa berikutnya akan menyusul tak lama lagi.


Sukar untuk dimengertikan pada saat permulaannya, seorang insan yang suka membuat aku marah dan geram pada awalnya..kini dialah insan yang aku sayang, selain dari kaum keluarga aku. Betul kata orang tak kenal maka tak cinta. Mungkin inilah ketentuanNya. Aku berharap dengan keikhlasan dalam perhubungan ini akan menjadi penamat yang terindah dalam perhubungan.

Buat insan yang aku sayang terima kasih kerana menyayangi dan menerima diri aku ini seadanya. Dan terima kasih jugak dengan sifat² yang membuatkan aku buntu kekadang untuk membuat segala keputusan hehehe.


Fasa pertama

p/s: walaupun dalam mode jiwang..kepada kengkawan aku yang terpilih dalam pemilihan bowling TM Selangor jangan lupa belanja aku wehh...bola bowling tu yg hebat sebenarnya hehe..