BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 24, 2009

Aktiviti² berbuka di bulan puasa

Salam.
Alhamdulillah masih dipanjangkan umur untuk berpuasa lagi pada tahun ini..syukur semoga diberkati ibadat puasa yang dilakukan. Disini nak cerita sket tentang aktiviti berbuka aku di bulan puasa nie mengikut kerajinan aku hehe..

22-23 Ogos 09
Tahun nie hari pertama dan kedua berbuka bersama family sayangku kat seri kembangan. Dalam kul4 petang kita orang gi jejalan cari barang basah, sayur dan buah-buahan untuk berbuka di pasar borong selangor. Settle jer semua barang yang nak dicari buat gerakan pulang dalam kul5. Tahun nie lebih menceriakan aku jika dibandingkan dengan tahun sebelumnya. Bukannya apa tahun sebelum nie kekadang hari pertama puasa aku berbuka sesorang jer, tapi tahun nie hari pertama dapat berbuka reramai bersama ahli keluarga sayangku. Kemeriahan terasa macam berbuka bersama keluarga sendiri di kampung halaman.


24-25 Ogos 09
Berbuka bersama kengkawan kat rumah daus. Hari isnin tapau makanan kat HB2 jer dan hari selasa jejalan gi bazar ramadhan Putra Permai. yang menarik skali pulut panggang dia kat sana..memang sedap walaupun harga sebiji rm0.60.

26 Ogos 09
Berbuka bersama family sayang lagi sebelum kakak dan ibunya berangkat ke banglades, kali nie kita orang gi tapau kat bazar ramadhan putra permai jer. beli nasi kerabu dan kowteow goreng

28 Ogos 09
Berbuka bersama sahabat di rumah 2006, port lama tahun lepas nie..dapat la berbuka bersama mrjackz a.k.a gabanzz..maklum laa dulu bujang skrg dah kawen jadi susah sket la nak dapat peluang berbuka sesama..aku macam biasa laa gi tapau nasik kat hb2 jer.

29-30 Ogos 09
Aku dan sayang balik ke kampung aku di kedah sempena cuti sambut kemerdekaan, jadi memang best la dapat berbuka bersama family kat kampung, pelbagai jenis makanan laa tapi banyak menu bakar²..ikan, ayam huhu layan..minuman macam biasa laa air kelapa muda + air tebu.

31 Ogos 09
Dalam perjalanan balik ke KL, singgah kat hentian R&R guthrie highway layan berbuka dengan satay kajang + pau daging..itu jer yang senang nak order hehe...

1 September 09
Aku temankan sayang berbuka dengan bebudak Cnergy kat flaming steamboat. leh tahan jugak makanannya kat sini..kiranya berbaloi laa siapa yang suka makan seafood.

3 September 09
Berbuka kat rumah fitri bersama daus dan syah..kita orang gi tapau makanan kat bazar serdang..beli ayam percik + murtabak hafiz..sempoi.

8 September 09
Berbuka dengan kengkawan sayang kat flaming steamboat.

10 September 09
Berbuka bersama kengkawan dole dan keluarga, adi dan keluarga, oriyana dan keluarga, hussin dan keluarga, ameant dan alya kat restauran firdausi.

12-13 September 09
Berbuka dengan kaum kerabat sayang kat kampung di melaka..memang meriah tak ingat la bila ramai adik beradik berkumpul.

15 September 09
Berbuka dirumah ameant dan alya..memang layan la menu kerapu dan jugak tomyam campur + pelbagai jenis juadah yang dibawa kengkawan..antara yang join ialah adi dan keluarga, hussin dan keluarga, fitri, pian dan keluarga.

16 September 09
Berbuka bersama adi dan keluarga kat pizza hut taman equine.

17 September 09
Berbuka bersama family kat kampung halaman..

0 comments: