BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, July 23, 2009

Training Kat MMU Melaka

Assalamualaikum..
Pada 21 dan 22hb yang lepas aku ngan beberapa orang lagi bebudak graphic kat opis nie kena hantar gi training " Effective Time Management And Stress Management" kat MMU Melaka. Awalnya pihak HR cyberjaya inform ada kenderaan disediakan untuk semua staff yang gi training nie, skali bila tiba hari kejadian hanya ada sebuah van jer padahal staff cyberjaya yang join training nie ada laa dalam 16 orang. Jadi nak taknak kena ada yang gi naik keta jugak. Jadi aku pun join abg long naik keta gi mmu melaka, sibbaik pihak HR cakap leh claim.

Aku dan kengkawan graphic yang lain memang plan nak lepak kat melaka pun, malaih nak balik kang esok kena datang semula, jadi takda la letih sangat. Ok pada hari pertama training, brader yang bagi training nie iaitu En Khairol Anuar nie memang sempoi, konsep bersantai jer memang relax laa takyah nak off hp kaa apa..kalau ada orang call angkat jer katanya. Penekanan lebih tumpukan kepada aspek stress menagement laa..katanya kalau kita dalam keadaan baik insya'allah kita dapat menguruskan masa dengan sempurna. Banyak jugak laa tip² dan info yang berguna dapat dipraktiskan. Sesi hari pertama tamat dalam kul4.45ptg..jadi leh balik lepak awal sket laa.

Hari kedua training, pepagi lagi dah start ngan tarian poco²..riuh rendah jugak jadinya kat bilik training tu. Pastu diteruskan dengan aktiviti mengenali antara semua staff yang menghadiri training nie. Lepas tu barulah brader khairol nie masuk bab time management dan disudahi dengan sesi soal jawab. Dalam kul5 dah selesai. Keluar jer dari bilik training bas dah menanti, naik bas jer masuk jer highway utara selatan terus menidokan diri jer laa sampai ke Nilai hahaa best jer rasa. Dalam kul6.30 dah selamat sampai ke MMU Cyberjaya.

Harap² pada masa akan datang akan ada lagi training macam nie, dan kalau bleh kena ada pihak atasan jugak yang join training macam nie..barulah dapat mengetahui permasalahan yang berlaku pada orang² bawahan macam kita orang nie hehehe..hilang jap stress aku..kejap jer laa :D

0 comments: