BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 14, 2009

GLU-Sport Tournament 2009

Assalamualaikum..

Salam malam sabtu. Aku baru jer sampai kat bumi cyberjaya nie dari UTP Tronoh. Penat masih terasa lagi, letih sebab leh tahan jugak perjalanan petang tadi. Tahun nie giliran Universiti Petronas menjadi tuan rumah untuk sukan GLU nie yang hanya melibatkan 5 acara sahaja iaitu bola sepak, bola jaring, bola tampar, badminton dan jugak bowling. MMU menghantar sebanyak 60 atlet dan 20 pengiring untuk sukan nie. Tapi tahun nie agak malang bagi kontijen MMU kerana gagal mempertahankan kejuaran kseluruhan tahun lepas ditangan UNITEN.



Kita orang buat gerakan dari MMU Cyberjaya dalam kul8 bagi dengan 2 buah bas dan 1 van, 1 bas untuk MMU cyber dan 1 untuk MMU melaka. Kita orang sampai UTP dalam kul1. Dalam kul3 petang baru bermula acara perasmian. Dalam kul5.30 petang baru bermulanya acara badminton, bola sepak dan bola jaring. Acara bowlingnya plak sebelah malam, bermain kat Ipoh Parade. Aku wakil mmu main bowling tapi malam tu serba tak menjadi plak..hancuss game aku. Adoiyaii..gagal plak misi aku dan kengkawan bowling yang lain kali nie untuk meyumbang mata kepada mmu. Memang aku akuilah kegagalan aku yang tak bermain baekk untuk malam semalam. Tak pernah main tak menjadi sampai macam tu skali, insya'allah jika terpilih lagi tahun depan akan buat yang terbaekk..maklum laa tahun depan mmu akan jadi tuan rumah plak. Apapun memang best laa dapat wakil mmu untuk GLU nie.. memang dapat mengeratkan lagi siratulrahim antara staff cyber dan melaka jugak dari universiti lain yang terlibat.


Hari ahad pagi plak bermula acara bola tampar pastu diikuti oleh bola jaring, badminton dan bola sepak. Semua acara habis dalam kul12 lebih. Balik lepak kat bilik sebelum gi ke acara penutup. Tengah lepak ngan kengkawan aku..skali dapat call dari kawan aku dari kampung bagi tahu yang sahabat baik kita orang meninggal dunia disebabkan eksiden kat Kulim. Ya Allah tergejut, sedih semua ada time tu. Tapi dah sampai ajalnya terpaksa la redha. Sempat la aku call sabahat yang lain bgtau apa yang terjadi. Semoga sahabat aku, amir bersemadi dengan aman disana dan ditempatkan bersama orang² yang beriman. Dalam perjalanan balik asyik teringat jer kat member aku nie..jadi cara senang aku tido jer laa lupa la kejap. Dalam kul7 mlm kita orang dah selamat sampai kat cyberjaya.

Malamnya mak aku call plak untuk inform yang kawan aku nie dah meninggal, tapi aku bagitau yang dah ada kawan yang bgtau. Aku kehilangan seorang sahabat dan jugak die hard fan kedah.

0 comments: