BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, April 03, 2009

Hidup Mesti Bersyukur

Assalamualaikum...
Salam hari jumaat, hari nie kat opis macam² mood ada, gembira, simpati dan sedih pun ada. Ini semua adalah kerana hanya satu envelope dari MMU Cynergy. Di dalam envelope tersebut terdapat surat yang mempunyai nilai(RM) yang diperolehi hasil prestasi kerja dalam project MOE selama ini.

Aku gembira bila dah dapat dan baca semuanya, aku pun tandatangan dan pulangkan kembali kepada pihak pengurusan tanda aku setuju dengan apa yang dinyatakan. Alhamdulillah inilah rezeki untuk aku, family aku dan jugak kengkawan..syukur dengan apa yang diberikan, tapi dalam keadaan tertentu hatiku terdetik jugak dengan perasaan yang tak aku gemari. Kenapa terdetik perasaan iri hati kepada kengkawan sendiri, mungkin mereka berhak dapat lebih tinggi nilainya dengan taraf jawatan mereka yang tinggi dari aku, walaupun dalam membuat kerja tiada la bezanya sangat. Ya Allah aku harap perasan ini akan cepat hilang dan aku percaya semua rezeki ini adalah dariMu. Dan aku harus menjadi orang yang bersyukur dengan rahmatMu.

Aku berasa simpati dan sedih bila ada sebahagian kengkawan aku yang tidak dapat apa yang kami dapat, mungkin pihak pengurusan ada alasan mereka tersendiri. Tapi pada hakikatnya tanpa bantuan dan sokongan dari sebahagian kengkawan aku nie, mungkin kami tak dapat nak siapkan project ini sampai ke tahap sekarang. Apapun aku berharap kengkawan aku nie bersabar, Insya'allah kalau tertulis itu rezeki kita takkan kemana. Harap semangat diorang akan pulih seperti sedia kala dan dapat menjalankan tugas seperti biasa.

1 comments:

Kamarulnizam Sani said...

waaa 4ku tahniah diatas rezeki yang Allah kurniakan. banyakkan bersedekah Insyallah Allah akan tambahkan rezeki.