BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 29, 2008

Ramadhan Datang Lagi


Assalamualaikum...
Ramadhan datang lagi...insya'allah dengan izinNya dapat aku menunaikan rukun islam yang ketiga nie dengan sempurna.

Dikesempatan ini jugak aku ingin memohon maaf kepada kengkawan dan para blogger semua yang mengenali aku, kalau ada salah silap tu harap maaf la yaa." Selamat Berpuasa".

Thursday, August 28, 2008

Makan².com - Bersama geng² projek MOE

Assalamualaikum..
Salam malam jumaat, Tadi baru jer lepas layan citer "kekasihku seru" kiranya drama favorite aku jugak la nie selepas citer sindarella hari tu. Aku layan citer tu kat rumah member tadi sesambil sesi photoshoot bersama kengkawan. Nie saja la aku rerajin diri mengarang blog nie selepas aku edit 1-2 pic utk diletakkan dalam citer kali ini iaitu aktiviti makan².com bersama ngan geng² projek moe.


Aktiviti pada awalnya hanya diplan diadakan untuk kaum kerabat biologi jer akhirnya disertai semua geng² yang terlibat dalam projek nie. Memang meriah jugak la, last minute nyer plan nie. Tiada agenda apapun sebenarnya, saja jer diadakan makan².com nie sebab tak lama lagi kita akan menyambut kedatangan bulan ramadhan, jadi hari nie la peluang yang ada untuk keluar lunch sesama reramai. Kiranya objective tercapai la.

Selain itu dengan adanya sesi macam nie sedikit sebanyak dapat lagi mengeratkan semangat satu pasukan agar segala kerja yang kita orang perlu selesaikan dapat dilakukan dengan baik.

Alkisah sebelum bermulanya ramadhan

Disebabkan tak lama lagi kita akan menyambut kedatangan bulan yang mulia iaitu bulan ramadhan, jadi posting hari nie saja jer untuk mengingatkan diri aku dan kengkawan dah tak lama dah kita nak start berpuasa..hehe. Picture kat atas adalah hasil creativity brader halim udang dari team Taqis FC.


Wednesday, August 27, 2008

Malaysia 51


Selamat menyambut kemerdekaan negara Malaysia yang tercinta yang ke 51. Lagi 4 hari diambang sambutan kemerdekaan, aku berharap negara Malaysia akan terus stabil dari segi ekonomi & pentadbirannya agar negara ini akan kekal aman dan makmur.

Hijau Kuning Juara Lagi

Assalamualaikum..
"Biar jasa jadi kenangan hijau kuning lambang kebanggaan". Itu antara bait² ayat yang terdapat pada lagu hijau kuning yang akan sentiasa didengari semasa menyaksikan perlawanan kat stadium. Aku macam biasalah mesti gi tengok nyer kalau kedah masuk final atau kedah ada game kat lembah klang kalau berkesempatan. Bertolak gi stadium dalam kul5.30 dengan bro shahrail, brader firdaus, brader taqi dan Det (dtg dari johor) dengan mengenakan t-shirt hijau kuning..heheh semangat membara.

Syukur..alhamdulillah, tahun 2008 ini sekali lagi membuahkan kejayaan kepada squad bola sepak negeri Kedah kerana berjaya merangkul 3 piala iaitu piala Liga Super, FA dan Malaysia menyamai apa yang dilakukan pada tahun lepas. Tahniah kepada pihak pengurusan, jurulatih dan pemain² kedah atas semangat juang yang ditunjukkan pada perlawanan akhir hari sabtu lepas menewaskan pasukan Selangor 3-2 membolehkan piala Malaysia kekal dibumi hijau kuning.

Walaupun tahun depan tidak dapat lagi melihat kelibat pemain import yang byk membantu kedah selama ni iaitu Marlon, Nelson dan Huggins, Insya'allah dengan usaha dari semua pihak Pasukan kedah akan terus cemerlang dan dapat mengekalkan kejuaraan. Cayalah kenari terbang tinggi lagi...

gambar sumber dari fam.org.my

Wednesday, August 20, 2008

20082008


Assalamualaikum..
Salam hari rabu, alhamdulillah keadaan kat bumi Cyberjaya nie baik walaupun semenjak dua menjak nie hujan turun tak menentu keadaannya.

Alkisahnya aku nak cerita hari nie, team futsal Taqis FC ada membuat friendly ngan team Zettasoft FC dari Bangi. Macam biasa la kalau friendly nie hampir 97% member team Taqis turun. Memang meriah keadaan masa game petang tadi dengan kehadiran ramai penyokong Zettasoft FC yang bertudung labuh mengamatkan lagi gelanggang futsal. Tapi team Taqis jugak mempunyai peminatnya tersendiri yang selalu datang setiap kali team Taqis turun training.

Keputusan friendly mcm biasalah tentu la team Taqis menang. Ini semua adalah disebabkan komitment semua team member Taqis FC. Tahniah la kepada team Taqis fc, insya'allah lepas raya nanti ada lagi friendly.

Jejalan ke Pendang

Assalamualaikum..
salam pagi rabu, hari nie dah 20hb tak lama lagi kita dah nak sambut merdeka dan bulan puasa, tapi suasana untuk menyambut kemerdekaan Malaysia yang ke 51 tak terasa sangat tahun nie.
Tapi yang terasa hangatnya adalah perlawanan akhir piala malaysia antara kedah vs selangor.Insya'allah jika berkesempatan sampai la aku kat stadium nasional bukit jalil sabtu malam nanti.

Alkisahnya aku nak citer hari jumaat lepas aku ngan member aku uzin, hassan & zam jejalan gi kenduri brader Anuar kat Pendang Kedah.Kendurinya hari sabtu tp kita orang buat gerakan awal la..kang takda la penat sangat dengan majlisnya bermula awal pg. Gerak dari KL konvoi ngan keluarga pengantin dari Johor sebanyak 4 buah kereta dalam kul11pagi. Kita orang sempat singgah pit stop kat Parit Buntaq dulu..pastu baru la sampai kt Sg Petani dlm kul7ptg. Semua team konvoi lepak bermalam kat INTURA.

Esoknya dalam kul9 dah buat gerakan ke Pendang, sampai dalam kul10lebih, selepas selesai majlis akad nikah, lepak makan² kt rmh pengantin sesambil ambik gambaq sepam dua, pastu sebelah petangnya baru ada majlis bersanding, ingatkan nak jejalan ambik gambaq outdoor yang berlatar belakangkan sawah bendang, tapi hujan tak ingat..hujan rahmat:)

Kita orang buat gerakan dalam kul7 petang balik ke KL, sibbaik la si Zam yg drive pergi dan balik, takda la rasa letih sangat. Terasa best plak kalau selalu la jejalan jauh mcm nie, dok blkg jer lepak kan best..heheh. dalam kul10mlm singgah kejap R&R Tapah pastu sampai kat rumah brader uzin dalam kul12.30. Takda nak lepak borak lelama, hidupkan enjin keta terus buat gerakan pulang ke Cyberjaya..sampai sini dah kul1 lebih.letih punya pasal akhirnya kul2 lebih tertido jgk.

Monday, August 11, 2008

Yang Pernah

Silakan puas sudah disuruh
Nyatakan mimpi yang tak pernah lengkap
Lakukan apa saja yang kamu mampu

Sudahlah biar yang telah lalu
Lafazkan kesemua yang pernah ada
Akhirkan kalau ada masih tertinggal

Cukuplah kalau perangnya ada
Disamping kamu selalu

Andainya aku tahu
Ertinya disuruh
Semua kan pernah minta

Tibalah waktu untuk bersedar
Kerana giliran sudah menyuruh
Yang pasti yang panggil itu suci lagi

Berilah sedikit untuk aku
Hilangkan rasa hati yang tak percaya
Biarkan dia yang bilang jangan lagi

Cukuplah kalau perangnya ada
Disamping kamu selalu

Andainya aku tahu
Ertinya disuruh
Semua kan pernah minta

Andainya aku cari
Dimana dituju
Semua yang pernah jumpa

Jangan luka yang lebih
Kerana tiada yang memberi
Tiada cuma untuk kamu disini

Andainya aku tahu
Ertinya disuruh
Semua kan pernah minta

Andainya aku cari
Dimana dituju
Semua yang pernah jumpa

Lagu Estranged

Friday, August 08, 2008

080808

Assalamualaikum...
Tarikh hari nie begitu menarik sekali 080808 mengikut kepercayaan orang cina banyak memberi tuah, tapi pada aku sekadar nombor yang senang diingati. Tarikh nie jugak mempunyai maksud tersendiri bagi aku, sebab aku ada sasaran yang patutnya aku laksanakan pada tarikh nie, tapi kita hanya merancang..tuhan yang menentukan segalanya.

Hari nie pepagi lagi dah layan memacam kerenah pendengar kat radio Hotfm sempena tarikh nie, macam² kisah suka duka dan lucu dapat didengari. Lebih terhibur dari biasa betul la. Datang opis mcm biasa la, buat amendment project MOE sampai rasa² dah bosan mengadap kotak² tu..lepak².com plak lepas tu.

Sebelah malamnya ada jemputan majlis makan².com kat rumah ameant & alya sempena 1st Anniversary diorang sebagai suami isteri. Semoga ikatan diorang nie akan berkekalan selamanya. Alhamdulillah pelbagai jenis makanan ada..syukur moga murah rezeki sabahat aku nie. Dalam kul10 lebih baru buat gerakan pulang ke Cyberjaya.