BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 05, 2006

Kenangan Bersama Team 513D - part 2

( kenangan :: peminat² Manchester United hehe)

Hari nie, memang boleh relax² kat opis jadi dengan rajinnya aku nak sambung laa citer kisah bebudak 513D nie.Negara kita baru jer menyambut kemerdekaan jadi ada jugak la kenangan terindah kita orang semasa nak menyambut merdeka masa zaman kolej dulu.

Kalau tak silap aku, kejadian tu berlaku pada tahun 2000 dimana sambutan kemerdekaan Malaysia yang ke 43 diadakan di Shah Alam. Kita orang nie pun dengan penuh semangat patriotik plan la nak pergi la tengok sambutan kemerdekaan di Shah Alam.Jadi disebabkan ada jugak team 513D nie yang tinggal di Shah Alam jadi lagi senang laa agenda kita orang nak pergi tengok sambutan kemerdekaan tu.

Pada 30hb petang kita orang pun bertolak la dari kolej kita orang ke rumah kawan kita orang nie ke Shah Alam.Sampai pun dah malam,jadi kita orang berehat la dalam bilik sambil berbincang agenda untuk hari esoknya.Awal pepagi memang nak gi tengok perbarisan kemerdekaan,pastu nak pergi ke bukit cerakah sebab nak sambut besday kawan kita orang kat sana.Bila dah lepak kat bilik nie tetiba terpandang plak papan carom, jadi kita orang yang mempunyai bakat semula jadi nie mula la menunjukkan skill memasing tanpa disedari sampai ke awal pagi.

Pada pagi 31hb tu ibu kawan kita orang pun masuk la kedalam bilik untuk kejutkan adik(kawan kita orang nie) sebab dia dah pesan kat ibu dia suruh kejutkan dia.Kita orang dalam keadaan sedar tak sedar tu terus jer tido..letih sebab penat bertarung main carom hehe.Pastu bila terbangun dah hampir pukul 10..lepas semua dah bersiap..kita orang pun breakfast la sesama..time breakfast tu kita orang tengok perbarisan melalui tv jer.Itu la semangat patriotik kita orang walaupun niat dah baik tapi apakan daya tak terbangun kita orang pagi tu hehehe.Plan punya la baik..tapi tak jadi keyataan jugak. Walaupun tak pergi ke perbarisan tu tapi tak bermakna kita orang nie takda semangat patriotik hehehe.. - Kisah Satu Hari Dihari Kemerdekaan -

0 comments: